Fick förklaringen!



Som vissa av er kanske sett så skrev jag ett inlägg på Facebook om hur man får en 1½åring att inte stå vid varmluftsugnen när man ska öppna luckan! Jag gick ned på knä och sa till Nathalie :Kom får pappa titta vi måste torka munnen på dig! Varav hon drog i väg som en avlöning in på sitt rum och va där ett bra tag! Jag hörde ett litet tjattrande och stökande med grejer där inifrån och anledningen fick jag se sen när jag gick för att kolla! :-D Bilden här ovanför säger allt jag behöver nog inte förklara så mkt vad som försegått där inne! Tina som låg i Nathalies säng i godan ro och sov va offret!! Vad Tina tänkte vill jag nog inte skriva i ord här men hon såg inte jätteroad ut när jag klev in i rummet iaf haha!

Vi har Badat,dammsugit och sen bakat matbröd i dag och det gick faktiskt att äta oxå! Blev ett lite lite grövre bröd med rågmjöl russin och lingonsylt i. Marie och Nathalie har käkat av det och godkännt.:-) Till mat nu på kvällen så har vi infört att vi alltid käkar pannkaka nu mera varje torsdag mest för Nathalies skull eftersom det är hennes älsklingsrätt! MEN det kan bli lite enformigt i bland så jag va ut på nätet och hittade en massa olika pannkaksrecept från världens hörn. Hittade ett recept som hette pepparkakspannkaka. Vi kom överense att testa receptet och mmmja jag kan säga så här att EN pannkaka va jättegott och det smakade verkligen pepparkaka fast inte så starkt, men andra och tredje fick man truga i sig det blev lite för mkt. Nathalie gillade det iaf och mumsade i sig som vanligt haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0